Perakende Envanter Yönetim Çözümü

Perakende sektörü temsilcilerine operasyonel verimlilik anlamında katma değer sağlayan RFID Envanter Takip çözümü sayesinde işletmeler ürünlerini üretim aşamasından mağazada müşteriye satılana kadar anlık olarak takip edebiliyor. Bu sayede envanter doğruluğu, reyon yönetimi, omnichannel stok yönetimi ve tedarikçi hataları gibi konular çözüme kavuşuyor.

Üretimden Satışa Kadar Ürün Takibi

RFID Envanter Yönetim Sistemi ile ürünler, üretimden satışa kadar olan tüm yaşam döngüsünde takip edilir. Ürünlere verilen kimlik numarası ile her bir ürün, tekil olarak takip edilebilir. Süreç, ürünün kaynakta (üreticide) etiketlenmesi veya depo ve mağazalarda RFID kimliğine sahip olması ile başlar. Üreticiden depolara transfer, depolarda mal kabul ve mağazalara transfer, mağazalarda mal kabul, reyona çıkarma, reyon tamamlama, sayım, ürün bulma, deneme kabini takibi, POS satış ve iade takibi, RFID antenler ve kapılar ile mağazadan çıkış takibi gibi tüm adımları kapsar.

Binlerce Ürünün Sayımını Dakikalar İçinde Tamamlama

Sürdürülebilir ve geliştirilebilir bir yapı sunan Sensormatic RFID çözümü ile bir mağazadaki 30.000 adet ürün 30 dakikadan daha az sürede sayılabiliyor. Bu sayede mağaza sayımları senede bir ya da altı ayda bir yerine her hafta hatta her gün yapılabiliyor.

RFID perakende uygulamasında ürünlere takılan akıllı etiketler, radyo dalgaları aracılığıyla okunur ve ürün, bu yöntemle tanınır. RFID etiketler, barkod etiketlerden farklı olarak optik tarama gerektirmez. Okuyucunun etiketi birebir görmesine gerek kalmaz. Bu sayede ürünler rafta katlı dururken, askıda iken hatta paket veya koli içindeyken bile kolay ve hızlı şekilde okunur. Saniyeler içinde yüzlerce ürün okunabildiği için sayım süreleri kısalır. Barkod teknolojisi ile yılda bir ya da iki defa sayım yapılabiliyorken, RFID sistemi ile istenilen sıklıkta, hatta her gün sayım yapmak mümkündür. Bu uygulama sayesinde personelin iş yükü azalır.

%99,8’e Varan Stok Doğruluğu İle Müşterileri İstediği Ürüne İstediği Anda Ulaştırma

Pazar ortalamaları, ürünlerin satış alanındaki bulunurluğunun yüzde 65 ile yüzde 85 arasında olduğunu göstermektedir.

Bu noktada Sensormatic RFID çözümlerinin sunduğu iyileştirmeler sayesinde bu oran yüzde 98 seviyesine çıkar ve buna bağlı satış rakamları kısa zamanda artar. Önceden belirlenen senaryolarla, hangi ürünün ne zaman satış alanında olması gerektiği belirlenebilir. Fazla stokların azalması ve ürünlerin reyonda bulunurluğunun artışı ile müşterilerin istedikleri zaman istedikleri ürüne ulaşarak, satın alma yapabilmeleri sağlanır.Bu şekilde satışlarda %21’e  varan artış görülür.

Daha Az Stokla Daha Fazla Satış İmkânı

Artan envanter doğruluğu sayesinde yüzde 13’e kadar daha az mağaza stoğu ile daha fazla satış yapmak mümkün. Bu sayede çalışma sermayesi nakde çevrilerek ya da mağazalardaki ürün çeşitliliğini artırılarak satışlara daha fazla artış imkanı sağlanır.

Reyona Çıkmadan İndirime Giren Ürünler Yüzünden Kârlılık Düşüşüne Son 

RFID teknolojisi, reyon yönetimini kolaylaştırarak, müşteri memnuniyetini olumlu etkiler. Yerinde bulunamayan bir ürün, reyonda veya depoda, RFID el terminalleri sayesinde aranarak hızlıca bulunabilir. Böylece müşteriye anında cevap verilirken, eksilen ürünler anlık olarak takip edilip yerine konabilir. Ürünün bulunurluğunu üst seviyede sağlarken, yok satmanın, fiyat indirimlerinin ve stok maliyetlerinin önüne geçilir. Bu sayede hem tasarruf hem de gelir artışı sağlanır.

Çapraz Satışların Artması İle Ortalama Fiş Tutarlarında %19 Artış

Yok satmanın önlenmesiyle satışı artan her bir ürün, başka ürünlerin satılmasını sağlama potansiyeline sahiptir. Ürün ile beraber satılan kombin ve aksesuarlar ile çapraz satışlar artar. Aradığı ürünü bulamayan müşteri alışverişten vazgeçerken, istediği ürünü bulan müşteri alışverişine devam ederek farklı ürünleri de alabilir. RFID uygulamalarının bu alanda sağladığı iyileştirme ile ortalama fiş tutarı %19 artar.

Farklı Raporlama Seçenekleri İle İhtiyaca Özel Veri Akışı

Reyon doğruluğunu ve ürün bulunabilirliğini en üst düzeye çıkartmak için “reyon tamamlama” listesi ile mağaza stoklarında olmayan ürünlerin tedariki için önerilen “sipariş listesi” raporları, sistem tarafından otomatik olarak hazırlanır. Diğer yandan alarmı çıkartılan ürünler ile satılan ürünlerin karşılaştırması, mağazadan çıkan satılmamış (kayıp) ürünlerin takibi, deneme kabininde denenen ürünler ile satışa dönenlerin karşılaştırması, depodan mağazaya ya da mağazadan mağazaya transfer edilen ürünlerin listesi gibi ilave raporlar alınabilir.

Deneme Kabini Takip Modülü İle Müşteri Memnuniyeti, Operasyon Verimliliği ve Satış Artışı

Deneme kabini modülü ile kabine giren, kabinde duran ve çıkan ürünler takip edilir. Kabinlerde bulunan ürünlerin türleri ve miktarları ve ayrıca bu ürünlerin satın alındığı ya da bırakıldığına dair bilgiler analiz edilir. Dönüşüm oranlarının yanında, ürünlerin deneme kabininde kaldıkları süreyi ve hangi ürünlerin birlikte denendiğini de izler. Kabinde unutulan ürünleri reyon tamamlama listesine ekler ve sonraki müşteri için görülebilir olmasını sağlar. Deneme kabini takibinin bir diğer faydası da kabindeki müşterinin yardım çağırması halinde hangi ürünleri denemekte olduğunun görülebilmesidir. Bu sayede hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti artarken satışlara da olumlu etki eder.


Countware Inventory broşürü için tıklayınız!

RFID broşürü için tıklayınız!

Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz?

Size daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunmak için sitemizde çerezler kullanıyoruz. KVKK'nın ilgili mevzuatına uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız. Bu siteyi kullanarak çerez kullanımını kabul etmiş oluyorsunuz.