Sensormatic

MARKAFONİ'de Yeniçağ Mağazacılığı...

A- A A+

MARKAFONİ’DE YENİÇAĞ MAĞAZACILIĞI…

MAĞAZA İÇİ ANALİZ PLATFORMU, HEM TASARRUF, HEM CİRO ARTIŞI GETİRDİ...

Türkiye’nin ilk ve lider özel alışveriş sitesi Markafoni, omnichannel stratejisinin bir parçası olarak açtığı Zorlu AVM Mağazası’nda kullanılan Mağaza İçi Analiz Platformu ile cirosunu ve verimliliğini arttırdı. Sensormatic tarafından sunulan bu özel çözüm ile mağazadaki müşteri davranışlarını analiz eden ve bu doğrultuda aksiyonlar alan Markafoni, kısa sürede personel giderlerinde % 17 tasarruf sağlarken, yaptığı özel kampanyalarla aylık 5 kata kadar ciro artışı sağladı.



Müşteri memnuniyetini etkileyen birçok verinin analizini, yüksek doğruluk oranıyla yapabilen, mağazanın satışlarına ve verimliğine doğrudan pozitif etki yapan Sensormatic Mağaza İçi Analiz Platformu; reyon yerleşiminden, personel optimizasyonuna, kampanya stratejilerinden, vitrin tasarımına kadar, müşteri memnuniyeti odaklı mağaza yönetimi için kapsamlı, anlaşılır ve doğru yol haritaları sunuyor.

Müşterileri ve alışveriş alışkanlıklarını, online ortamdaki kadar iyi tanıma olanağı sağlayan bu platformun, altı ay gibi kısa sürede Markafoni’de yarattığı katma değer dikkat çekici:

Personel vardiyaları, müşterilerin yoğun olduğu gün ve saatlere göre düzenlendi.

Müşteri yoğunluğunu gün ve saat bazında analiz eden platform,  personel çalışma saatleri ve izin günlerinin, çıkan verilere göre yeniden gözden geçirilmesini sağladı. Analiz sonrası, 1 personel ihtiyaç olmadığı için başka bir mağazada değerlendirilirken, personel sayısı 6’dan 5 e düşürüldü. Bunun sonucunda, mağaza personel giderlerinde aylık ortalama % 17 azalma sağlandı.

Reyonlar ve reyonlardaki ürün yerleşimleri müşterilerin davranışlarına göre planlandı.

Yapılan analizlerle öncelikle en fazla etkileşimin olduğu, yani müşterinin en fazla vakit geçirdiği reyon belirlendi. Bu değerli bölümü satışta kullanmak adına, farklı bir noktada bulunan ve satış performansı düşük olan ürünler için özel bir stand hazırlandı ve bu değerli bölümün önüne yerleştirildi.  Bu değişiklik Markafoni’ye sözkonusu ürünlerde her ay ortalama % 16 ciro artışı sağladı.

Yine farklı bir noktada sergilenen ve satış performansı düşük olan kozmetik ürünleri, etkileşimin yüksek olduğu, müşterinin fazla zaman geçirdiği parfüm standının önüne yerleştirildi. Bu sayede kozmetik ürünlerinde aylık 5 kat ciro artışı oldu. 



Müşterilerin ilgi gösterdiği ancak satış rakamlarının düşük olduğu reyonda kampanya yapıldı.

Yapılan analizlerde; kadın ayakkabı reyonunun yüksek trafik alan, merkezi bir yerde bulunmasına rağmen istenen satış rakamlarını yakalayamadığı görüldü. Müşteriler bu reyonda fazla vakit geçirip, ürünleri denese de bu etkileşim satışa dönmüyordu. Buradan hareketle 2 ay süreyle ayakkabı reyonunda kampanya yapıldı. Ve her ay ortalama 2.5 kat ciro artışı yakalandı.

Markafoni de kullanılan Mağaza İçi Analiz Platformu’nu değerlendiren Sensormatic CEO’su İsmail Uzelli, “Sanal dünyadaki başarısını fiziksel mağazalara da taşımak isteyen Markafoni, bu platform ile Zorlu AVM’deki mağazasında istediği başarıyı kısa sürede yakaladı. Hem tasarruf, hem de ciro artışı beraberinde geldi. Mağaza içi analiz platformunun kar marjlarının giderek düştüğü perakende sektörüne yeni bir soluk getireceğine inanıyorum. Operasyonel giderleri azaltırken, ciro da artış sağlayan platformun Markafoni’de yarattığı katma değer de bunun en büyük göstergesidir” dedi.